Wyznaczaj zadania

Postaraj się wyznaczyć terminy krótkich, regularnych spotkań, kwadrans raz w tygodniu albo dłużej, jeżeli to konieczne. Niech powiedzą, co im chodzi po głowie, nawet jeśli oznacza to krytykę. Nie karz ludzi za to, że nie zgadzają się z tobą. Takie postępowanie to niezawodny sposób stłumienia ich zdolności twórczych.

Jeżeli wyznaczysz spotkanie, nie odwołuj go. Odsunięcie pracowników z powodu innych spraw: jest dla nich policzkiem. Musisz dawać im do zrozumienia, że są dla ciebie najważniejsi. Na zebraniach rób notatki i pamiętaj, jak brzmiało ostatnie wypowiedziane zdanie.

Kiedy pracownicy przyjdą do ciebie ze skargą, uważne ich wysłuchanie bywa ważniejsze niż podjęcie działań, których się domagają. Chcą, żebyś wiedział, co czują, i będą starać się pracować jeszcze ciężej, kiedy zobaczą, że się tym przejmujesz.

– 4. Wyznacz zadania. Badania wykazują nieodmiennie, że regularne stawianie zadań poprawia sposób wykonania pracy bardziej niż wszelkie inne czynniki. Dając ludziom pracę, mów o zadaniach i celach. Stanowią one zasadniczą część każdej pracy, w odróżnieniu od spraw ubocznych i dodatkowych. Za każdym razem, kiedy wyznaczasz pracownikowi inne zadanie i nie robisz tego na piśmie, pozbawiasz się wartościowego instrumentu zarządzania. Ten sam błąd zdarza się, kiedy zapominasz ocenić w formie pisemnej projekt lub wykonaną pracę.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>