Wyobraź sobie, że jesteś „klientem z kosmosu”

Tak naprawdę żadna z tych osób nie chciała zrobić ze mnie głupca. Posługiwały się po prostu swoim własnym językiem, zakładając, że go rozumiem. Dla nich jest to język jasny i precyzyjny, więc sądziły, że taki sam będzie i dla mnie.

Mimo że ich inteligencja zrobiła na mnie oszałamiające wrażenie, będę musiał poszukać sobie głupszych współpracowników. Tych inteligentnych – po prostu nie rozumiem.

Czy dobrze mówisz po angielsku? Czy twoi klienci, robiąc z tobą interesy, mają uczucig, że są mądrymi ludźmi? Wyobraź sobie, że jesteś „klientem z kosmosu”, a dowiesz się o tym. Wstań zza biurka, wyjdź za drzwi, wróć jako interesant z innego systemu słonecznego i przekonaj się, jakie to uczucie. Co trzeba wiedzieć o interesach, które prowadzisz, by móc prowadzić interesy z tobą? Czy ktokolwiek czyni wysiłki, by tę rzecz wyjaśnić?

Przyjrzyj się oczyma kosmity materiałom publikowanym przez twoją firmę.Potem – wysyłanym przez ciebie pismom. Wielu ludzi dokonuje przy tym odkrycia, że nie myślą o swojej pracy w języku ojczystym, mimo iż sądzili, że tak właśnie robią.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>