Wyjazd integracyjny klas I - Szkoła nr5

Menu główne

Wyjazd integracyjny klas I

INFORMACJE > ARCHIWUM > ARCHIWUM 2013/2014

Już tradycją naszej szkoły staje się organizowanie wyjazdów integracyjnych dla uczniów klas pierwszych naszego gimnazjum. Integracja uczniów podczas kilkudniowego pobytu spełnia bardzo ważne  cele:
* integracyjne
kształtowanie umiejętności współżycia w grupie;
poznanie się wzajemne uczniów klas pierwszych;
poznanie z wychowawcą i nauczycielami uczącymi;
* edukacyjne
korelacja międzyprzedmiotowa (historia, biologia, geografia, język polski)

edukacja regionalna;
* wychowawcze
wstępna diagnoza sytuacji wychowawczej w klasach pierwszych;
dostrzeganie piękna w wybranych regionach naszego kraju;
umiejętność powiązania nauki z elementami sportu i rekreacji;
kształtowanie odpowiednich postaw między uczniami;
* krajoznawcze
zapoznanie się z atrakcjami turystycznymi i krajoznawczymi regionu, w którym odbywa się spotkanie integracyjne;
W czasie kilkudniowego pobytu wychowawcy mają możliwość poznania swoich uczniów i ocenienia ich zachowania w różnych sytuacjach, mogą wcześnie rozpoznać problemy z jakimi borykają się uczniowie Wychowawcy  przeprowadzają dla swoich podopiecznych gry i zabawy integracyjne, wspólne wyjścia i wycieczki, w trakcie całego pobytu starają się jak najlepiej poznać grupę, z którą będą współpracować przez następne trzy lata.
 Tegoroczny wyjazd odbył się w dniach 07-11 października. Podobnie jak w ubiegłym roku
gościliśmy w Pyzówce na Podhalu (20 km od Zakopanego)w pensjonacie „U Zośki”.
Pierwszego dnia pobytu skąpani w słońcu wspinaliśmy się na Turbacz-najwyższy szczyt w Gorcach(1310m n.p.m.), jego wierzchołek znajduje się tuż przy granicy Gorczańskiego Parku Narodowego. Malownicze widoki ze wspaniałymi panoramami, mieniące się różnymi kolorami liście zrekompensowały nam trudy wspinaczki. Wieczorem czekało nas wspaniałe ognisko z kiełbaskami, śpiewom, tańcom i rozmowom nie było końca.
Następnego dnia udaliśmy się do Zakopanego, wjechaliśmy wagonikiem kolejki linowej na Gubałówkę, by podziwiać panoramę  Tatr. Po „zdobyciu” szczytu zjechaliśmy kolejką krzesełkową z Butorowego Wierchu do Zakopanego. Podczas lekcji w Muzeum Tatrzańskim zdobyliśmy wiele wiadomości o historii Zakopanego, życiu górali oraz florze i faunie Tatr. Zwiedziliśmy Kościół Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach -wotum za uratowanie życia Janowi Pawłowi II. Mieliśmy tez okazję zobaczyć Stary Kościółek i najstarszą nekropolię Zakopanego-cmentarz na Pęksowym Brzyzku, oglądaliśmy oryginalne groby często z drewnianymi kapliczkami, malowidłami na szkle, charakterystycznymi dla tego regionu Polski. Zwróciliśmy uwagę na nazwiska znanych pochowanych tam Polaków- Kazimierza Przerwy-Tetmajera, Witkacego, Kornela Makuszyńskiego, Władysława Orkana czy Tytusa Chałubińskiego. Nie mogło nas zabraknąć również na Krupówkach, jak zawsze zatłoczonych, hałaśliwych ale posiadających swój niepowtarzalny urok.
Po powrocie ze stolicy Tatr sił starczyło jeszcze na dyskotekę, grę w pig-ponga, piłkarzyki czy bilard.
Ostatniego dnia pobytu odbyliśmy kolejna pieszą wycieczkę, tym razem przeszliśmy Dolinę Kościeliską. To jedna z najpiękniejszych dolin w Tatrach Zachodnich, napawaliśmy się jej urokiem, wdychając świeże górskie powietrze. Po powrocie udaliśmy się do pobliskiego Ludźmierza (miejsca urodzin Kazimierza Przerwy-Tetmajera), gdzie w Sanktuarium Maryjnym ksiądz Grzegorz Idzik odprawił mszę  w intencji Dyrekcji, nauczycieli, uczniów oraz rodziców Zespołu Szkól nr 5 w Wołominie. Wieczorem czekała nas jeszcze niespodzianka-koncert kapeli góralskiej oraz zabawy i gry z nauczycielami.
W drodze powrotnej do Wołomina wstąpiliśmy do Krakowa, by zwiedzić Sanktuarium Miłosierdzia Bożego.
Wieczorem pełni wrażeń, szczęśliwi ze śpiewem na ustach dojechaliśmy do Wołomina, gdzie przywitali nas stęsknieni rodzice.
Wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci, integracja przebiegła wyśmienicie.

Dokument bez tytułu

AKTY PRAWNE

Plan finansowy szkoły

Statut Szkoły
Program Wychowawczo-Profilaktyczny
Program Profilaktyki ZS 5
Koncepcja pracy
Regulamin korzystania z boisk sportowych
Regulamin klas sportowych

Biblioteka
Gabinet pielęgniarki
Stołówka

Dokument bez tytułu Copyright © 2012. All rights reserved: ZS nr.5 w Wołominie, wykonanie: Paragraph Design