Technika relaksu

Znajdź trochę czasu i miejsca dla siebie. Nie zaczynaj relaksu w miejscu pełnym hałasu. Usiądź w wygodnym fotelu. Zamknij oczy, weź głęboki oddech. Wyobraź sobie najprzyjemniejsze i najbardziej relaksujące miejsce, jakie zdołasz.

Na przykład plażę. Spróbuj dostrzec wszystko tak wyraźnie, jak tylko możesz, posługując się wszystkimi zmysłami. Możesz zamknąć oczy i ujrzeć jasny błękit nieba i chmury o wspaniałych kształtach wolno sunące po niebie.

Spójrz daleko przed siebie na fale, które biją o brzeg spójrz, jak faluje powietrze nad rozgrzanym piaskiem. Spróbuj usłyszeć szum morza. Wyobraź sobie, że każda fala zmywa napięcie. Czujesz, że odprężasz się coraz bardziej. Niech twoje napięcie spłynie do morza.

Spróbuj poczuć, jak kojące fale rozbijają się o twoje ciało i zabierają ze sobą cale zdenerwowanie. Czy czujesz słony zapach morza, plażę o słabym rybim zapachu, ciepły, kojący zapach kremu do opalania?

Im lepiej przypominasz sobie wszystko i wyobrażasz, tym żywszy staje się obraz. Ludzie potrafią czuć także myślami. Wyobraź sobie, jak to jest, kiedy leży się na piasku i czuje gorące słońce na ciele.

Na twarzy masz świeży powiew wiatru wciąż leżysz na spokojnej plaży. Kiedy się odprężasz, zauważasz, że twoje ciało robi się coraz cięższe zagłębiasz się coraz bardziej w fotel, w którym siedzisz.

Może zauważyłeś, że czujesz się tak, kiedy kładziesz się wieczorem po ciężkim dniu i wydaje ci się, że twoje ciało zapada się coraz głębiej w łóżko. Dla wprawy uczyń swoje ciało tak ciężkim, jak tylko można. Niech zapadnie się w fotel, kiedy czytasz tę stronę.

Możesz zauważyć, że czujesz się bardziej zrelaksowany i spokojny. Poszukaj obszarów napięcia w swoim ciele i postaraj się sprawić, by stały się rozkosznie ciężkie.

Przyjemnie będzie wyobrazić sobie, że zapadasz się w chmurę albo w puchowe łoże najwygodniejsze na święcie. Pozwól sobie na najgłębszy relaks, na jaki masz ochotę. Możesz zostać tutaj tak długo, jak zechcesz.

Kiedy skończysz, możesz powrócić do zwykłego stanu gotowości, zrelaksowany i odświeżony, z przekonaniem, że, posługując się wyobraźnią, można w pewnym stopniu kontrolować reakcje fizjologiczne.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>