Spójrz na swoje działania oczyma podwładnych

Być może niektóre władcze dinozaury nie zgodzą się ze mną i powiedzą: „Trzeba być zdecydowanym i mieć władzę.” W tym momencie dyskusji często powołują się na wojsko. To prawda, że w wojsku podczas wojny można rozstrzeliwać ludzi za odmowę wykonania rozkazu. Jednakże w przypadku normalnego biznesu nie jest to strategia tania i efektywna.

Jeżeli masz skłonność do wydawania bezpośrednich rozkazów, możesz niechybnie znaleźć się w sytuacji, w której będziesz musiał kogoś ukarać lub zwolnić, by ocalić swój autorytet. Takie działanie bywa destrukcyjne i kosztowne. Przekonywanie ludzi, żeby zrobili to, co powinni zrobić, jest zwykle tańsze i bardziej skuteczne.

– 2. Spójrz na swoje działania oczyma podwładnych. To, co skłania do pracy ciebie, nie musi pobudzać do niej twoich pracowników. Możesz być perfekcjonistą-pracoholikiem, który nie byłby w stanie siebie znieść, gdyby nie wkładał co najmniej stu pięćdziesięciu procent wysiłku i całego wolnego czasu w zajęcia biurowe. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że twoi podwładni nie pracują z tych samych pobudek.

Jeżeli spodziewasz się, że będą tacy sami jak ty – wpadniesz w pułapkę. Będziesz okazywał im dezaprobatę i gniewał się, że nie mają takich bodźców do pracy jak twoje. Dezaprobata będzie widoczna i podważy zaufanie pracowników do ciebie. Zaufanie i wiara są nie mniej ważne niż wypłata.

– 3. Słuchaj i okaż ludziom, że ich słuchasz. Nie musisz robić wszystkiego, czego chcą pracownicy, ale musisz ich słuchać. Im lepiej znasz ich życzenia, tym skuteczniej działasz.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>