Pomysły na autoreklamę część 2

Zastanów się teraz nad swoją listą i nad tym, czy to, co na niej figuruje, odpowiada potrzebom twojego przedsiębiorstwa: czego oczekuje ono od nowych przywódców, jakie są wymagania i jakie zdolności będą potrzebne, by je spełnić. Niech lista będzie krótka, ograniczona do jednej lub dwu pozycji. Obszar, w którym obie sfery się pokrywają, nazwiemy twoim obrazem lub maską. To właśnie jest towar, który wystawiasz na sprzedaż. Musisz go umiejętnie pokazać i zareklamować.

– 3. Aby sprzedać swoje umiejętności, musisz mieć pewne ogólne pojęcie o kierunku, w jakim zmierzasz. Książki na temat sukcesu, które radzą ci, byś planował swoją karierę na pięć lat z góry, przedstawiają sytuację w zbytnim uproszczeniu. Bardzo trudno przewidzieć, co będziesz robił za pięć lat. Masz jednak ogólne pojęcie o tym, czy chcesz zostać w przedsiębiorstwie, czy też zdobyć w nim doświadczenie, które pozwoli ci wypłynąć na szersze wody. Masz także pewną świadomość tego, jakie obowiązki gotów jesteś na siebie wziąć.

– 4. Zacznij reklamę od skojarzeń związanych z nazwiskiem. Musisz założyć, że ludzie, myśląc o tobie, zachowają w pamięci twoje nazwisko, pewien twój obraz, kilka słów, które im się z tobą kojarzą i kilka opowiastek o twoim zachowaniu. Na tej podstawie będą podejmować wszystkie decyzje, które muszą podjąć w związku z twoją osobą.

Skojarzenia związane z nazwiskiem są dobre na początek twojej własnej kampanii promocyjnej, ponieważ możesz dzięki nim dać wyraz przesadnej skromności. Zdecyduj, o czym powinni pamiętać ludzie, kiedy o tobie myślą. Następnie opowiadaj o sobie takie rzeczy, które stworzą pożądane przez ciebie obrazy.

Możesz powiedzieć: „Jestem weteranem walki. Jestem tu od zawsze.” albo: „W roku 1967, kiedy zacząłem kierować tym wydziałem…” albo: „Mogę spojrzeć na ten problem z wielu różnych punktów widzenia. Zacząłem na wydziale inżynieryjnym, potem pracowałem w dziale marketingu, a potem w dziale rozwoju produkcji. Mówię wam, że w każdym z tych miejsc świat wygląda inaczej.” Dzięki takim aluzjom nazwisko kojarzy się z doświadczeniem.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>