Plotki i narzekania

Ludzie uwielbiają plotki. Plotki prawie nigdy nie mówią o tym, że inni robią coś dobrego. Sherył odczuwa wielką radość, rozpowszechniając złe wieści. Jej stara śpiewka to: „Słuchaj, co zrobili tym razem faceci z biura na parterze”, po czym opowiada o ostatnim gwałcie zadanym prawom człowieka, którego dopuścili się urzędnicy działu finansów.

Mózg Dinozaura Sheryl wierzy, że krzyk bólu zobowiązuje cię do udzielenia jej pomocy i wsparcia przez udział w wojnie, którą prowadzi z łobuzami różnej maści. Sam możesz odczuwać wrogość w stosunku do podłych skner z działu finansów. Zastanów się jednak, czy wojna przyniesie ci jakiś pożytek. Oni są przecież częścią tego samego przedsiębiorstwa i należą do tego samego zespołu co ty. Jeżeli jednak będziesz słuchać Sheryl i, co gorsza, przystąpisz do gry w „To przechodzi wszelkie wyobrażenie”, popadniesz w konflikt z działem finansów. To z pewnością nie przyniesie ci korzyści. Co więcej, ta wojna jest źle przygotowana. Samym szeptaniem po kątach nie obali się tyrana.

Jeżeli słuchasz opowieści Sheryl, możesz być pewny, że dotrą one do wydziału finansów. Z dużym prawdopodobieństwem można sądzić, że jego pracownicy obmyślą lepsze sposoby odegrania się, niż te, które stosuje Sheryl. Jeżeli słuchasz jej i podzielasz oburzenie, będzie przypuszczać, że zgadzasz się z nią i stoisz po tej samej stronie.

Kiedy zaczniesz bawić się w narzekanie, zauważysz, że twój stosunek do działu finansów, szefa i innych ludzi stanowiących przedmiot utyskiwań zacznie się zmieniać. To, co zaczęło się jako niewinne pogaduszki, może odbić się poważnie na twoim morale.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>