Organizacja własnych spraw – ciąg dalszy

W dziedzinie planowania wiele przedsiębiorstw koncentruje się także na własnych działaniach, nie biorąc pod uwagę faktu, że są one elementem zmiennej gospodarki światowej.

– 5. Planowania dokonuje się przeważnie bez znajomości historii przedsiębiorstwa. George Santayana powiedział: „Ci, którzy nie pamiętają przeszłości, są skazani na jej powtarzanie.” Spojrzenie na historię przedsiębiorstwa może uświadomić ci jego dawne priorytety i pomóc w podjęciu decyzji, czy należy przy nich pozostać.

Historia często poucza o tym, co może się wydarzyć w przypadku nieodpowiedniego planowania lub jego całkowitego braku. Minione błędy twojego i innych przedsiębiorstw są bardziej pouczające niż minione sukcesy. Wiele firm powtarza receptę na sukces aż do momentu klęski. Ile razy, na przykład, można skonstruować ten sam model samochodu?

Historie przedsiębiorstw stają się bestsellerami, podobnie jak pamiętniki wielkich menedżerów (lub ludzi, którzy uważają się za wielkich menedżerów). Spodziewam się, że, wraz ze wzrostem świadomości kulturowej przedsiębiorstw, firmy zaczną masowo tworzyć etaty dla historyków własnych dziejów – własnej profesjonalnej kory mózgowej.

– 6. Przede wszystkim, planowanie jest nudne. Przeważnie wchodzi mu w paradę Mózg Dinozaura, ale i on potrafi też czasem dostarczyć kilku pomysłów, które je ułatwią.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>