Klient z kosmosu

Jeżeli chcesz, żeby klienci wracali do ciebie, pamiętaj, by nie czuli się głupio. Każdy zgodzi się z tą uwagą, a jednak coraz więcej klientów i interesantów czuje się idiotycznie każdego dnia. Co się dzieje?

Od klientów, którzy chcą robić z nami interesy, wymagamy często znajomości naszego języka, pełnego akronimów i skrótów. Mózg Dinozaura porozumiewa się tylko z członkami swojej grupy. Co możesz wiedzieć, jeżeli nie należysz do stada? Klienci, którzy nie znają naszego języka, czują się bezradni i zakłopotani. Jeżeli rozmawiałeś kiedyś z kimś, kto w szerokim zakresie korzysta z komputerów, wiesz, jak to jest, kiedy zaczyna się wątpić w swoją własną inteligencję.

Zagubiony klient musi obdarzyć nas całkowitym zaufaniem albo poszukać kogoś, kto potrafi porozumieć się z nim lepiej.

Czy czułeś się kiedykolwiek zagubiony w obcym kraju? Doznaję podobnego uczucia w sklepach z częściami samochodowymi. Musiałem odwiedzić taki sklep, by kupić jeden z tych drobiazgów z drążkiem i sprężynką, który trzeba zamontować przy gaźniku.

„Co to ma być?” – zapytał sprzedawca, kiedy opisałem mu potrzebną część. Jego twarz miała taki wyraz, jakby chciał powiedzieć: „To jeszcze jeden z tych frajerów, którzy sami grzebią w swoich samochodach”.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>